Na trhu lze najít hned několik automobilek, které mají v nabídce skutečně povedené vozy, které nezruinují i ani vaši peněženku. Specialistou v tomto oboru je automobilka Ssangyong, která má veškeré své modely nejen levné, ale i velice kvalitní. Platí to i pro crossover Korando, který se dokáže ve své nabité konkurenci skutečně zviditelnit.
Korejská automobilka je specialistou na SUV, a proto moc dobře ví, jak by takové vozy měly fungovat, a co by měly svým majitelům přinášet. Korando stojí ve středu potravního řetězce modelové palety automobilky, hned nad modelem Tivoli a pod modelem Rexton.
Jedná se o vůz s optimální velikostí a jakousi alternativu k Modelu Tivoli Grand, oproti kterému nabízí přeci jen o něco povedenější záď.
Design, pro každého
Pokud se tak rozhodnete, dostanete vůz s poutavým designem, který v přední části doplňují výrazné mlhovky a světlomety s LED technologií. Příliš odvážných designových výstřelků tu nečekejte. Korando je automobil, který jde spíše s umírněným vkusem masového publika.
V podobném duchu se nesou i boční proporce, které naznačují světlou výšku vozu 182 milimetrů. Ty zároveň prozrazují, že byť se jedná o crossover, velikost Koranda není zas tak kompaktní, jak by se mohlo zdát, například při pohledu na přední masku. Vůz má na délku 4450 milimetrů.
Pokud se přesuneme dozadu, opět zjistíme, že šel Ssangyong cestou umírněnosti. Proto je Korandu asi nejzajímavější v momentě, kdy padne tma a naplno se projeví jeho zajímavý světelný podpis.
Magický interiér
Čarování se světlem se děje i v interiéru, ve kterém se objevují 3D světelné efekty, jejichž barvu si může majitel navolit dle svých osobních preferencí, případně si nastavit střídání barev. S nastavováním jakýchkoliv prvků vozu nebude mít řidič problém, jelikož je celý infotainment po aktualizacích již v češtině, a navíc většina příkazů může být udělována prostřednictvím fyzických tlačítek, kterých je v interiéru dost a dost.
Další skvělou zprávou je prostor v interiéru, který nabízí dostatek místa pro hlavu i nohy, a to v přední i zadní části vozu, kde se dá zadní opěradlo dokonce polohovat. Velmi příjemný je i objem zavazadlového prostoru, který nabídne 551 litrů. Interiér nabízí přesné a kvalitní zpracování za využití měkčených plastů a příplatkové kůže na sedačkách.
Dostatečná motorizace
Přesuňme se z interiéru k přední části vozu a nahlédněme pod jeho kapotu. Se nabízí benzínová jednotka o objemu 1.5 litru, která nabízí výkon 120 kW. Pokud jej navíc spárujete s automatem, máte o příjemné zážitky vystaráno. Spotřeba vozu je udávána 7,3 litru na 100 kilometrů.
A na kolik taková hračka vyjde? To je na Korandu možná to nejpříjemnější. Cenovka začíná již na částce necelých 520 tisíc, což dává Korandu do rukou trumf, na který stačí jen málokterý ze soupeřů. Tato částka samozřejmě může s příplatky naskákat, i v plné výbavě se však nedostanete přes 800 tisíc korun.