SsangYong Rexton, majestátný král z Jižní Koreje
Automobilka SsangYong patří mezi tři největší automobilky v Jižní Koreji, hned po značkách Hyundai a Kia. Stejně jako v jejich případě, i u SsangYongu platí za vlajkovou loď opulentní SUV. Jeho jméno je Rexton a k dostání je i v České republice za cenu, kterou zatápí i Kodiakovi.
Automobil, který je prodáván od roku 2017, u nás je však dostupný až od letošního roku, kam dorazil rovnou ve své faceliftované podobě. Tu designéři navrhli tak, aby byl vůz skutečně výrazný a na silnici nepřehlédnutelný, což se podařilo.
Došlo k razantnímu přepracování přídě vozu, které dominuje obří maska lemovaná výrazným chromováním vytvářejícím mantinel pro motiv šestiúhelníku. Maska dále pracuje s výrazným profilováním spodního nárazníku, který možná lehce evokuje vozy Subaru, naopak vrchní lampy mohou připomínat světlomety Suzuki.
Dále se linie vozu táhnou v relativně přímočarém stylu až k hranaté zádi, která zase naopak může evokovat některá z těch největších BMW, ale nese i řadu společných prvků s menším SUV od stejné značky jménem Tivoli.
Rexton je poměrně variabilní vůz, což se projevuje také v případě interiéru. Ten může být pětimístný, a v případě zájmu za příplatek i sedmimístný. Uvnitř naleznete vysoce moderní přístrojový štít v digitální podobě s bohatými rozměry 12,3 palce.
Facelift přinesl také několik novinek pod kapotu. V nabídce i nadále zůstává pouze jedna jediná motorizace, kterou je turbodiesel 2.2 e-XDI, za kterým stojí sama automobilka. Inženýři se jí však podívali na zoubek a po úpravách povyskočil výkon z 133 na 149 kW.
Změn se dočkala také převodovka, kde Rexton vsadil na techniku od Hyundaie, kterou vyměnil za tu od Mercedesu. Nově tak může být motor spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou, kterou lze nalézt v nejnovějších modelech Hyundai, Kii i Genesis. S ní má vůz podstatně jemnější a hladší chod a také nižší spotřebu paliva.
S novou převodovkou je spojena instalace nového voliče převodovky. Ten mechanický byl vystřídán řešením shift-by-wire. Mezi další novinky oproti předchozí generaci patří i nový digitální přístrojový štít, se kterým zase souvisí přepracovaný infotainment. Úhlopříčka displeje může mít 8 či 9,2 palce v závislosti na výbavové verzi.
Konstruktéři též dostali za úkol ve faceliftované verzi zapracovat na snížení hluku a vibrací uvnitř kabiny. Toho se povedlo dosáhnout díky zesílení karoserie, ale i díky zlepšení aerodynamiky vozu. Svou roli sehrálo také lepší odhlučnění motoru a kabiny, díky čemuž je momentálně jízda v Rextonu malým pohlazením po duši.